Blog
Tutaj znajdziesz aktualności o Qualpro, informacje dot. trendów hotelarskich oraz różne artykuły edukacyjne.

Najczęstsze błędy niedoświadczonych Revenue Managerów (część 2)
Błąd 4. Nie „zaglądanie” na portale OTA W dzisiejszych czasach Revenue Manager jest często zaopatrzony w najlepsze narzędzia. Oprócz podstawowych, jak channel manager czy rate shopper, do dyspozycji może mieć analizy rynkowe, system RMS czy na przykład specjalistyczne...
Forum Horeca Idea 2022 – Wycena zapytań grupowych
Zapytania grupowe… na pewno nie obce są Wam rozważania nad ich wycenami. Ale czy zastanawialiście się kiedykolwiek, jakie potencjalne straty może przynieść przyjęcie nowego zapytania grupowego? Podczas ofertowania grupy patrzymy oczywiście na potencjalne przychody i...
Najczęstsze błędy niedoświadczonych Revenue Managerów (część 1)
Często Revenue Manager jest uważany w hotelu za kogoś posiadającego nieszablonową wiedzę i obarczonego znaczną odpowiedzialnością. Myśli się o nim, jako o „człowieku od cyferek”, o tym, kto pomoże wytyczyć strategię dla obiektu i będzie jednym z gwarantów jej...
Segmentacja w hotelu cz. 3
Z czego wynikają błędy w segmentacji i jakie są najczęstsze? Istnieje wiele możliwości, ale najczęściej nieprawidłowości wynikają z poniższych przyczyn: braku definicji i jasno określonych kryteriów segmentacyjnych błędów ludzkich (niedokładność, brak czasu)...
Segmentacja w hotelu cz.2
Ile powinna wynosić ilość segmentów w moim hotelu? Prawidłowa odpowiedź brzmi: to zależy. Od profilu hotelu, czyli rodzajów klientów i tego, jak można ich podzielić. Podstawowy 4 segmentowy podział już przedstawiliśmy, ale trzeba powtórzyć, że jest to ujęcie, które...
Segmentacja w hotelarstwie cz. 1
Czy w każdym hotelu powinno stosować się segmentację? Do czego ona służy? Jakie są skutki wadliwych kryteriów segmentacyjnych? Jakie są najczęstsze błędy przy budowaniu segmentacji? Jak najlepiej analizować i wykorzystać zebrane dane? Oto kilka kwestii, które...
Budowanie strategii cenowej hotelu – aspekt konkurencji
Wyobraźmy sobie, że otwieramy hotel na nieznanym nam rynku. Nie mamy danych historycznych, raportów STR i innych punktów odniesienia mówiących o tym jak „zachowuje się” popyt w tej destynacji. Jedno z wielu zadań procesu preopeningowego, to opracowanie polityki...
Akademia Qualpro to praktyka i sprawdzone porady – wywiad z Ziemowitem Szubielskim, Dyrektorem ds. Szkoleń i Wdrożeń w Qualpro
Rozmawiała Monika Cichowska, Redaktor Naczelna miesięcznika Hotel Management. Sytuacja branży turystycznej powoduje, że hotelarze szukają dróg poprawienia rentowności swoich obiektów. Redukcja kosztów to pierwsze, co przychodzi na myśl, jednak druga strona...
Roibos jako „Game Changer” w branży hotelarskiej
ROIBOS to start up, nowy gracz na rynku turystyki, którego model biznesowy może zrewolucjonizować branżę, a w każdym razie na pewno spowodować przedefiniowanie utartych form działania niektórych jej uczestników. To hiszpański podmiot, który działa na...
Revenue Management – różnice między dużym, a małym hotelem
Prawdą jest stwierdzenie, że Revenue Management może mieć zastosowanie w każdym obiekcie hotelowym. Niezależnie od tego, czy zarządzamy średniej wielkości hotelem na prowincji, wielkim konferencyjnym „molochem” w mieście wojewódzkim, czy też odpowiadamy za sieć domków...
Jak chronić mocne terminy w hotelach? cz.3
Wracamy do tematu optymalizacji najsilniejszych okresów. Omówiliśmy kwestie: cen, segmentacji, zarządzania kanałami i stosowania restrykcji. To wciąż nie wszystko, co w temacie ochrony oraz maksymalizacji przychodu, hotel może i powinien zrobić. Kolejne pytanie brzmi:...
Jak chronić mocne terminy w hotelach? cz.2
Podnieśliśmy ceny, zablokowaliśmy niechciane segmenty. Czy to wszystko? Nic bardziej mylnego. A co z kanałami rezerwacji? Przecież, skoro w analizowanym terminie będzie bardzo duży popyt, to w realiach hotelarskich oznacza, że goście będą próbowali dokonać swojej...
Dowiedz się również
o naszych innych produktach i usługach
REVENUE
MANAGEMENT
SYSTEM
Technologia do zarządzania i optymalizacji przychodów. Popraw wskaźniki, nie trać czasu i oszczędź koszty.
SZKOLENIA
DLA HOTELARZY
Praktyczne kursy
i warsztaty. Eksperci
z różnych dziedzin hotelarstwa dzielą się swoim know-how.
Poszerz swoje kompetencje!
DORADZTWO
Indywidualne i praktyczne wsparcie w zakresie zarządzania przychodami. Konsulting, audyt i wdrażanie procesów.
Poznaj nas!
Maintenance
& Care System
Aplikacja do zarządzania zadaniami i zasobami ludzkimi. Skutecznie planuj
i kontroluj pracę Twoich zespołów.